حزب ندای ایرانیان با اعلام حمایت از مذاکرات احیای برجام تایکد کرد که برجام نباید ابزار تسویه حساب‌های سیاسی داخلی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: دروغی در کشور پخش شده است مبنی بر اینکه رهبری مخالف سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران بودند. نه، ایشان با اینکه ما کالا‌های اساسی‌مان را از آمریکا بخریم، مخالف بودند که به نظر من اشتباه هم نبود. اینکه ما نباید برای کالای استراتژیک‌مان به آمریکا وابسته باشیم از نظر استراتژیک دیدگاهی درست بود. اگر آمریکا می‌خواست در حوزه‌های نفت، گاز، فن‌آوری و… سرمایه‌گذاری کند کسی مخالفت نمی‌کرد؛ اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ به خاطر فشار عظیمی که سرمایه‌گذاران یهودی و نیز سعودی بر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی وارد می‌کردند. سعودی‌ها و به‌ویژه اماراتی‌ها به این شرکت‌ها می‌گفتند باید بین ما و ایران یکی را انتخاب کنید. خوب حتما آن‌ها حاضر نبودند
به نظر می‌رسد نتانیاهو از قراردادن کابینه‌اش در حاشیه لذت می‌برد. با این حال، همانطور که کانال ۱۲ اسرائیل این هفته گزارش داد، نتانیاهو از سفر گالانت به ایالات متحده برای دیدار با مقامات دفاعی این کشور جلوگیری می‌کند. براساس این گزارش، نتانیاهو همه وزرای خود را از ملاقات در واشنگتن یا امارات متحده عربی تا زمانی که از خودش برای بازدید از آنجا دعوت نشده باشد، منع کرده است. این هفته بار دیگر در مورد دعوت کاخ سفید از نتانیاهو از جیک سالیوان سوال شد، اما سالیوان جواب مشخصی نداد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بر این باور است که فرصت احیای برجام همچنان وجود دارد.
گروسی با تحویل خنده‌ای تلخ گفت که آژانس هم «تدابیر سختگیرانه‌ای» برای حفاظت از گزارش‌های محرمانه دارد. وی با بیان اینکه «همه به این گزارش‌ها دسترسی ندارند» افزود که درز اسناد محرمانه مایه نگرانی است، اما آژانس ابزاری برای جلوگیری و پیگیری این موضوع ندارد.
در انتخابات آینده کسانی که از جناح اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد میدان شوند احتمالاً می‌خواهند بگویند که شما بهترین فرصت‌ها را از دست دادید و اگر ما بودیم برجام را فلان می‌کردیم و بهمان می‌کردیم! ولی برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: برجام فریب بزرگ آمریکایی‌هاست و باید بر شرطی‌سازی اقتصاد خط بطلان بکشید و به فشار اقتصادی تحمیلی برجامی پایان داد.
از مهم‌ترین آثار غیراقتصادی برجام که شاید این روز‌ها هر دم بیشتر عریان و در عین حال به‌طور روزافزون انکار می‌شود، میزان نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران است: مذاکرات منجر به برجام از همان آغاز زمینه‌ای را در محیط بین‌المللی ایجاد کرد که ایران بتواند به عنوان بازیگر موثر پذیرفته شده و در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به همکاری با دیگر بازیگران موثر این حوزه بپردازد.
دیپلمات پیشین کشورمان در پاسخ به مجری شبکه سی ان ان که از وی پرسید بسیاری معتقدند در هیچ زمینه‌ای از جمله احیای برجام نباید با ایران مذاکره کرد با اشاره به تجربه مذاکرات هسته‌ای در دوره باراک اوباما گفت: گفت‌وگو با ایران لازم است.
«دیوید بارنیا» رییس موساد با ادعای اینکه نباید با احیای برجام به رژیم ایران امکان دسترسی به میلیارد‌ها دلار پول داده شود، افزود: بدون در نظر گرفتن هرگونه معامله با جمهوری اسلامی ایران، موساد ایران را در قبال اقدامات خود پاسخگو خواهد دانست.
صرفنظر از آن که راه حل مصالحه به چه شکلی باشد نباید از هیچ تلاشی برای دستیابی به آن با توجه به مخاطرات موجود دریغ کرد. واشنگتن و تهران با برداشتن یکی از موانع اصلی احیای برجام درگیری نظامی در حال جوشش در خاورمیانه را خنثی خواهند کرد.
اولیانوف گفت: تلاش برای این که تمام تقصیر‌ها را به گردن ایران بیاندازیم، منصفانه نیست. مذاکرات بیش از حد به برنامه سیاسی داخلی طرف دیگر مذاکرات بستگی دارد.
عباس عبدی نوشت: آقای رئیس‌جمهور در برابر امضا کردن یا امضا نکردن خود مسوول است، چون قدرت این کار نزد اوست. اگر واقعا زیان امضای برجام را بیشتر از سود آن می‌داند، قطعا نباید امضا کند. ولی این تصمیم یک امر ایدئولوژیک نیست، بلکه یک مساله محاسباتی است که باید سود و زیان را در دو کفه ترازو بگذارد و تصمیم بگیرد و از این تصمیم خود دفاع کند
عباس عبدی نوشت: آقای رئیس‌جمهور در برابر امضا کردن یا امضا نکردن خود مسوول است، چون قدرت این کار نزد اوست. اگر واقعا زیان امضای برجام را بیشتر از سود آن می‌داند، قطعا نباید امضا کند. ولی این تصمیم یک امر ایدئولوژیک نیست، بلکه یک مساله محاسباتی است که باید سود و زیان را در دو کفه ترازو بگذارد و تصمیم بگیرد و از این تصمیم خود دفاع کند
تضمین حقوقی و اقتصادی برای برجام ممکن نیست. دولت کنونی آمریکا به لحاظ حقوقی نمی‌تواند دولت بعدی را بدون شکل‌گیری یک عهدنامه با دو‌سوم آرای سنا به چیزی متعهد کند.
روزنامه کیهان نوشت: مدعی می‌شوند کیهان و رژیم صهیونیستی در موضوع برجام هم صدا هستند. باید از آن‌ها پرسید یعنی اسرائیل هم مانند کیهان معتقد است که باید خطوط قرمز ایران حفظ شود؟! و معتقد است تحریم‌ها باید لغو شود؟! و معتقد است برنامه هسته‌ای ایران نباید آسیب ببیند؟!
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: زمانی منافع ملت ایران در مذاکرات تأمین می‌شود که آمریکا تضمین دهد از برجام خارج نمی‌شود و اگر وارد برجام شد، از مکانیزم ماشه نتواند استفاده کند.
«همزمان با اوج گیری برخی امیدواری ها مبنی بر اینکه دستیابی به یک توافق در چهارچوب احیای برجام قریب‌الوقوع است، برخی از ناظران و تحلیلگران داخلی از عدم تاثیرگذاری ملموس توافقِ جدید بر فضای اقتصاد کشور و به طور خاص زندگی مردم خبر می دهند. در این راستا، فرارو در گفتگو با دو تن از کارشناسان اقتصادی به بررسی این مساله می پردازد که آیا واقعا احیای برجام، عاری از تاثیراتِ قابل توجه اقتصادی بر زندگی مردم خواهد بود و مردم نباید انتظارات چندانی را در این رابطه داشته باشند؟»
کیهان نوشت: تمامی ادعا‌هایی که برجام را مایه پیشرفت و تعالی کشور معرفی می‌کرد و می‌کند، سراسر دروغ است و هیچ تحریمی با این توافق برداشته نمی‌شود. ثانیا این سخنان، یک درون مایه اصلی دارد و آن اینکه مادام که ایران یک کشورانقلابی است و پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب و دشمن آمریکاست، نباید انتظار هیچ پیشرفتی را داشته باشد.
این تصور که صرفا امضای برجام همه مسائل کشور را بهبود خواهد بخشید تصور نادرستی است. این دامی است که نباید در آن گرفتار شد. به تعبیری برجام برداشتن مانع برای حرکت رو به جلویی است که تمهیدات و سیاست‌گذاری‌های درست و کارآمدی‌های اجرایی را می‌طلبد.
اگر نگاهی به واردات مواد اولیه واحد‌های تولیدی بیاندازیم به صورت کامل متوجه می‌شویم که چالش بزرگی بر سر راه واردکنندگان این مواد قرارگرفته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر اراده‌ای در طرف مقابل برای بازگشت به برجام وجود دارد نباید اتهامات واهی که پرونده آن بسته شده است را مطرح کنند و اگر که نمی‌خواهند به برجام بازگردند وقت طرفین را نگیرند.
در این بیانیه ادعا شده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته ای تولید کند. ما متأسفیم که به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید، ایران هنوز از فرصت موجود برای احیای اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.
حکومت نباید انتظار داشته باشد که مردم در به بن بست رسیدن برجام، از مواضع رسمی حکومت حمایت و طرف غربی را محکوم کنند.
حسن عابدی جعفری، وزیر اسبق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» با بیان اینکه با توجه به این که سرنوشت برجام مشخص نیست باید برای همه سناریو‌ها برنامه داشته باشیم، گفت: دشمن شدیدترین تحریم‌ها را اعمال می‌کند که ما را بشکند و نباید منتظر حملات و تحریم‌های دشمن باقی بمانیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ